Saturday 25 June 2011

Pengembaraan Bermula (sahabat ll)...

Salam sejahtera semua... Sorrylah kawan sebab aku tak post blog terbaru sebab busy sikitlah minggu ni dan minggu depan... Nak buat macam mana kan, lumrah seorang student... Disamping itu jugak aku nak mintak maaf lah kalau blog aku ni agak boring sebab aku bukan pandai sangat pon nak bercerita.. Kalau pedon(tipu) tu boleh lah yea.. Hahaha... So, apa cerita korang??? Sihat??? Ada Masalah??? Macam Mana Dengan Kawan???

Oklah guys and gurls... Topik aku untuk seketika ini ada sahabat karib... Korang ada sahabat karib tak di sekolah atao di kolej??? Hari nie aku nak cerita tentand dua orang sahabat aku nie.. Dieorang handsome, kacak, bergaya, comel, manja, bodoh, pelawak, gile dan lain-lain lagi...


First aku nk cakap pasal sahabat aku sorang nie.. Boleh merangkap abang jugaklah tapi bg aku semua org sama jer kalau pemikiran kita sama dengan beliau... Nama dia Muhammad Waqiyuddin Bin Radzi... Duduk Hulu Langat... Orang pertama aku jumpa masa aku di kolej... Dia nie banyak mengajar aku erti budaya, sara diri, berdikari, kemewahan, kemiskinan, kelaparan, kekenyangan dan lain-lain lagi... Dia bukanlah seorang yang memberi semangat kepada aku tetapi aku respect die sebab ada perkara yang aku tidak tahu yang dia ajar... Ada perkara aku masih jahil dia ajarkan... Bagi aku die nie kawan yang akan sentiasa... Sentiasa.... Sentiasa... Aku pon tak tahu nak cakap apa.. Tapi overall die memang best...



Second aku kenalkan sahabat aku sorang nie.. Badan sasa, berjiwa kental, duit, hidup mati musik dan lain-lain lagi... Nama dia Mohamed Hafiz Bin Mulia... Asal Johor Bahru... Aku kenal dia selepas aku kenal Waqiyuddin... Die nie peramah(bila kau bercakap tentang musik dengan die), pendiam, kuat tido, duit dan lain-lain lagi... Dia nie banyak mengajar aku tentang musik.. Nak cerita kat korang... Dulu-dulu aku memang buta musik, tapi lepas kenal ngan dia... Semua berubah.. Dia lah ajar aku main bass(walau agak kekok lagi), ajar aku knal band-band kat malaysia ni dan jugak dia ajar aku kenal semua jenis genre musik... Aku suke kawan ngan dia, dia ada time aku susah dan senang, dia lah banyak memberi nyawa kat aku tak kira dari segi pelajaran, makanan, tido dan sebagainye... Aku sayang gile kat dia nie.. Hahaha.. Maaf, saya bukan gay... Hahaha...

Oklah guys and gurls.. Sampai sini lah perjumpaan kita... Aku harap aku tidak membosankan korang atao apa ke kan... Maaf kalau ada terkasar bahasa yea... Kata-kata hikmah untuk blog ini adalah "Seteruk mana pon kita, kita perlu sedar bahawa peluang itu masih ada.."

Sekian...

No comments:

Post a Comment