Thursday 27 October 2011

Prinsip Hidup(pandangan seorang penghibur)...

Salam... Aku nak tanya korang nie... Korang ada prinsip hidup tak??? Hahaha... Mesti adakan... Jangan nak menipu aku yea.. Hahaha... Prinsip hidup nie bukan lah penting sangat pon just untuk memberi semangat kepada kita untuk terus hidup dalam dunia yang penuh dengan liku2 kehidupan yang perit lgi menyakitkan ini...(hahaha.. Power kan aku bercengkerama...) Tapi ada juga segelintir yg menganggap prinsip hidop nie penting sesangat... Tanpa prinsip hidop ni kita akan lemahlah, apa lah, itulah, ini lah dan lain2 lagi.. Huhu...

Bagi aku prinsip idop nie bgus sebenarnye... sebab dalam menghadapi dunia yang serba moden nie, perangai manusia pon akan jadi moden... betul tak? jadi tak salah untuk kita memilih prinsip hidop untuk diri sendiri tapi jangan kerana prinsip hidop korang, punce korang hilang semua nikmat di dunia nie... contoh terdekat prinsip yg boleh menjatuhkan korang ialah... everybody lies atao kejujuran yang aku cari... benda nie sebenarnye bagi effect yang mendalam bg diri korang dan orang lain... sebab apa maybe masyarakat setempat tidak akan layan korang sebab korang beranggapan semua orang menipu dan juga mungkin korang akan rasa tertekan last2 jdi depress kerana kejujuran rakan2... bende2 macam ni korang kene elak daripada berlaku pada diri koran.. aku tak cakap yang prinsip di atas tak perlu di ikot tapi biar berpatutan dan korang kene pandai mengubah diri dan pandangan masyarakat setempat dan kawan2 korang.. ok?

Aku saje je nak bgi korang terbuka minda korang supaya korang tidak membuat silap lagi sebab kesilapan datang dari kita bukan dari orang lain.. renung2kan lah.. hahaha... teruskan dengan prinsip korang dan upgrade jika perlu oke??? Prinsip aku adalah satu je "Everybody Lies... They Lies With A Reason..." hahaha... betul tak?? oke guys and gurls sayonara... =)

2 comments: