Saturday 6 August 2011

Ramadhan Datang Lagi...

Assalamualaikum dan salam sejahtera untuk kawan-kawan sekalian.. Hahaha... Selamat menyambut Ramadhan Al-Mubarak kepada semua kawan-kawan yang beragama Islam... Tak sangka kan dah hari ke-6 dah kita puasa kan... Sejuk hati menerima kehadiran ramadhan... Aku harap ramadhan kali nie memberi seribu makna kat aku... Macam tahun lepas, ramadhan dia memberi seribu kenangan di mana tahun tu lah aku start memonteng puasa.. maklumlah praktikal kat hospital, penat melayan karenah doktor, nurse-nurse dalam wad, pesakit, sedara pesakit dan lain-lain lagi lah... Dugaan semua tue... Tapi tahun nie alhamdulillah... InsyaAllah aku akan cuba sedaa upaya aku untuk berpuasa penuh.. Maklumlah anak jantan... Malulah kalau tak puasa penuh.. Betul tak??? Hahaha...

Puasa aku di Kuantan macam biasalah berbuka puasa dengan kawan-kawan, di padang MPK, di hostel dan lain-lain tempat lagi.. Tapi tahun nie special sikit sebab tahun nie aku berbuka puasa kat masjid.. Heaven aku cakap kat korang.. Makanan sedap, ada kuih muih, air sejok... Pergh!!! Hanya Allah je yang tahu perasaan aku time berbuka puasa kat masjid... Hahaha... Tapi bulan ramadhan kali nie aku agak mengidam sikitlah.. Mengidam murtabak.. Kat kuantan aku nak cakap payah nak jumpa murtabak yang betul-betul sedap sebab kebanyakannye banyak telur dari isi... Tak best maa... Hahaha...

Oklah guys and gurls, aku rasa aku patut berhenti dululah.. Moga ramadhan kali nie bagi korang lebih bermakna dari tahun lepas.. Amin... Hahaha.. Hah! Kata-kata semangat untuk blog kali ini adalah "You Will Never Be Alone If You Have Friends Around You.."

Sekian....

No comments:

Post a Comment